søndag 27. februar 2011

Ugler i posen..

..ble det etter et par runder i bruktbutikker i høst. Disse to er kjempesøte syns jeg. Betalte 55 kr til sammen for dem. Begge er i syttitallsbrun porselen og er egentlig til å tenne lys i. Foreløpig står de på kjøkkenet, for der matcher de så fint de dypbrune trepersiennene og benkeplaten i valnøtt-tre. Da jeg kjøpte dem var planen å lakke dem i noen spreke farger, men jeg har liksom ikke fått meg til å gjøre det.. Var også inne på tanken å lakke dem hvite, men jeg er stor motstander av at ALT skal males hvitt. Det er så kjedelig! Egentlig liker jeg dem best som de er, original 70-talls, men OM jeg lakker dem blir den ene kanskje limegrønn og den andre kanskje råsa..? I såfall kommer de nok til å flytte opp i stua. Neeei, mitt konservatorhjerte protestrerer.. foreløpig!


På onsdag ble det også rådyr i posen. Var innom Sareptas krukke Stjørdal og fikk med meg disse søtingene hjem. Sareptas krukke er en flott bruktbutikk i Stjørdal, der all inntekt går til veldedige formål, så her kan man handle masse nips og greier "man egentlig ikke trenger" (OG nyttige ting, selvfølgelig!) til det svir på pungen, helt uten dårlig samvittighet!


Nå bor de i spisestua, men jeg er redd bestanden i 1. etasje begynner nærme seg et bristepunktet, så enten får jeg kjøpe meg jaktkvote, ellers får kanskje det nyankomne paret finne seg i å flytte opp på stua? Kanskje de formerer seg og blir opphav til en egen stuebestand? En populasjon på 10 individer er i hvert fall helt på grensen av hva økosystemet i første etasje kan klare. Både mannen og katten begynner nå å føle seg seg truet og forsøker etter beste evne å beskytte sine territorier. Mannen mumler bare, men Samson Katt viste agressiv adferd mot en av karene som beiter i gangen her forleden. Etter en større leteaksjon fant jeg stakkaren nederst i kjellertrappa. Heldigvis er han ikke av den knuselige sorten, så han var bare litt tommelomsk, men ellers i grei form..

2 kommentarer: