søndag 21. november 2010

Hjemmemekka julegaver

Med fare for å røpe årets julegaver, legger jeg ut noen bilder av den siste tids produksjon. Det kan jo hende at noen av mottakerne slumper innom bloggen her, men de kan jo uansett ikke vite hvem som får hva! Dessuten er det ikke sikkert alt blir julegaver heller!


Hjemmemekka skåler av gamle lp-plater. Syns disse er veldig morsomme, og alle blir unike. Har ikke funnet ut hva jeg skal gjøre med coverene enda. De er jo fine de og! Kanskje man kan lage gaveesker, kort og gavelapper av dem? Det kan jo bli en skikkelig gjennomført gave i så fall!


Hjemmemekka øredobber av knapper. Lager ringer også, men de har jeg ikke bilder av enda.


Hjemmemekka elastisk armbånd av tovede ullkuler i spreke farger.


Har handla en hel del gamle fat, likørglass, eggeglass og lignende på loppemarkeder og bruktbutikker i det siste. Disse skal etterhvert bli...


.... hjemmemekka stettfat! I dag har jeg prøvd ut ulike kombinasjoner. Egnet lim er kjøpt inn, men jeg må prøve meg litt mer frem før jeg gjør alvor av denne ideen. Mange morsomme kombinasjoner. Kult med en liten vase på toppen da! Så kan man servere småkaker og pynte med en liten blomst samtidig! Hva syns dere?



4 kommentarer:

  1. Hei på dæi!
    SÅ masse fine ting du har laga til julegaver da:)
    Like jo veldig godt de stettefatan av gamle kopper og fat:)
    Heldige dæm som får julegaver av dæi i år:)

    SvarSlett
  2. Så kreativ du er! Vart jo stilige dei skålene av lp-plater. Verkeleg krativ gjenbruk :-) Og sånne eigenkomponerte stettfat har eg sett andre har laga også, vert jo stilig og unike gåver dette!
    Klems

    SvarSlett
  3. Wow, så kreativt og annerledes!!
    Heldig de som får disse i gave!:)

    Klem, Janni
    Duse Pasteller

    SvarSlett
  4. Wow... Du er det mest kreative mennesket jeg har møtt... Her var det mye fint og masse innspirasjon til eget juleverksted:)
    mvh. camilla

    SvarSlett