onsdag 22. september 2010

På Arwens nattbord

Tolkiens The Lord of the Rings befinner seg svært høyt oppe på listen av mine favorittbøker. Det var faktisk mannen min som introduserte meg for Tolkien flere år før filmene kom ut. Vi elsker både bøkene og filmene, og gleder oss som unger til filmversjonen av Hobbiten kommer.
Dog vi liker de samme bøkene, har mannen min og jeg har SVÆRT ulik smak når det kommer til interiør. Han liker det stilrent, moderne, dust og minimalistisk, mens jeg er en eklektiker som elsker farger. Ofte er reaksjonen bare resignert sukk og et skuldertrekk når jeg full av entusiasme kommer trekkende hjem med retro loppisfunn med crazy farger og mønstre. Her en dag proklamerte han at han hadde gitt opp. "Du får bare styre på som du vil.." var kommentaren. Men en sjelden gang er vi heldigvis enige, som i vår da jeg kom hjem med to telysestaker av typen lotus fra Søstrene Grene, som ble plassert på nattbordet vårt. Mannen min var positivt overrasket, og utbrøt "De er jo skikkelig alviske jo. Ser ut som de kommer rett fra Rivendell! - Og så passer de så godt til tapeten!" Jo, lysestakene er søte de, og så gir de så romantisk lys i høstmørket. Kanskje vi kan leke Arwen og Aragorn i kveld? Haha! ;-)

5 kommentarer:

  1. De hadde litt alvepreg ja, kjempefine var de. Er imponert over ektefellen som faktisk registrerer at de matcher tapeten! Stjerne i boka :-)

    SvarSlett
  2. Enig med Sjefen over alle sjefer! De er veldig fine! :o)
    Tusen takk for koselig hilsen hos meg, og for at du har lyst til å feire bloggens ettårsdag. :o)

    Høsthilsen fra,
    Anette Willemine

    SvarSlett
  3. Hei Hilde!!!Dine 3 lodd er registrert koslig at du ville bli med,og velkommen som følger hos meg,skal gjøre mitt for at du vil trives her:)Klem Linda:)

    SvarSlett
  4. Hei!
    Takk for at du ble med på min give away!!
    Regner med at du legger ut link snart ;)


    Hilsen fra Stine

    SvarSlett
  5. Hei!

    Så kjekt at er med på min GA og vil følge meg videre! Glad for det!:)
    Du hadde mange fine og kule retro-ting her! Og nydelig pus!
    Jeg følger deg gjerne videre:)

    Janniche, Duse Pasteller:)

    SvarSlett