søndag 6. juni 2010

Me, myself and I

Som dere ser, valgte jeg en undertittel til bloggen fra sangen "My favorite things" fra musikalen Sound of Music. Syns den sangen illustrerer hva jeg har tenkt å bruke bloggen min til. Ikke det at jeg bare skal skrive om mine favoritter av ymse slag, som ofte endrer seg fra dag til dag, men bloggen er også ment til å inspirere og spre glede og gode vibrasjoner, et lite drops av en blogg rett og slett. Det er i alle fall ambisjonen.
Så må jeg vel presentere meg selv? Jeg er en liten kunstnersjel som er tiltrukket av alt som er
vakkert. Det man kan kalle "de skjønne kunster" er viktig for meg, og jeg har mastergrad innenfor kunst- og kulturfag og jobber på museum. Jeg er opptatt av billedkunst, litteratur og historie, og elsker alt som er gammelt, fargerikt, sjelfullt, skakt, levende, uhøytidelig, rart, spontant og uventet. Derfor har jeg kanskje en litt ukonvensjonell oppfatning av hva som er vakkert? Jeg får ofte høre at jeg er er veldig kreativ, og det får jeg utløp for gjennom alt fra matlaging til kunstmaling, og ikke minst gjennom snodig tankespinn, som ofte deles usensurert over middagsbordet med min kjære gjennom 12 år. Heldigvis deler han min noe sære form for humor.. Jeg har det best når jeg er omgitt av liv, helst både blomster, dyr og mennesker på en gang. Derfor er det ekstra godt å ha en en trofast liten kattepus, som alltid går i hælene mine, og aldri blir lei av å kose med meg! 
Bloggen min vil gi små glimt av hverdagen i Rådyrveien med de to mennene i mitt liv og fra museene der jeg jobber. Jeg vil skrive om de små, nære ting som gir tilværelsen farge, og gjør livet verdt å leve. Kanskje jeg kan inspirere meg selv og andre til å dyrke det vakre, lyse og positive!?  La vita é bella!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar