mandag 14. juni 2010

Dodamen

Denne herlige damen henger på doen på jobben min på Sverresborg Trøndelag Folkemuseum. Vet ikke hvordan hun havnet der, men hun har nok blitt forvist til dass etter å ha vært brukt i en eller annen utstilling tenker jeg. Jeg elsker 50-talls pin up-damer, og den feminine stilen fra 50 og 60-tallet ala damene i en av mine favorittserier gjennom tidene, nemlig Mad Men. Da må det understrekes at denne forkjærligheten for 50-tallskvinner er rent estetisk begrunnet, ikke politisk eller seksuelt! Hehe!
Dodamen er vel kanskje mer 40-talls, og egentlig ikke frekk nok til å kalles en ekte pin up, men søt og morsom er hun - også minner hun meg om alltid å sjekke skjørtet/smekken en ekstra gang før jeg går ut fra do. Har faktisk vasa intetanende omkring med baksiden av skjørtet stappa godt ned i trusa og strøpebuksa mer enn en gang, og jeg kler det langt fra så godt som denne skjønnheten..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar