tirsdag 10. august 2010

Pent brukt

Var innom Stadsbygdas brukthandel og lørdagskafe for et par uker siden. Den drives visst på frivillig basis av skoleungdom, og innimellom alt rasket fant jeg faktisk et par skatter. Egentlig liker jeg best å gå i slike små sjapper hvor innehaverne ikke sorterer skatter fra rask, og ikke vet å prise varene etter kvalitet og popularitet, men bare skriver 5 kr på små ting og 10 kr på større ting - og ferdig med det. Det er da jakten er mest spennende. Fant diktboken "Så rart" av Inger Hagerup, en liten vase, to lysestaker og en søt fløtemugge, og betalte under 50 kroner for hele sulamitten.


Staken kunne kanskje blitt ekstra kul om jeg spraylakkerte den i en eller annen crazy farge? Ser på diverse interiørblogger at tingenfor tida er å lakke slike staker hvite, for å få den rette bonderomantiske franske landstilen, men det er ikke helt min greie kjenner jeg.. Kanskje rosa, orange eller turkis...?


Dette jesusbildet fant jeg på et av vårens loppiser. Liker sånne gammelmodige religiøs-romantiske bilder av Jesus og engler og sånn, så hvis jeg kommer over flere, blir de nok med hjem, så de kanskje kan pryde veggen til et babyrom i fremtiden?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar