søndag 12. desember 2010

Hvite juleblomster og adventspyntet hus

Jeg elsker blomster, og levende jule- og adventspynt er den vakreste synes jeg. Hvite, rene blomster er min favoritt i julen, for julestjerner klonet frem i lilla- og rosatoner med gullglitter på blir litt vel glorete etter min smak. Amaryllisen i kjøkkenvinduet har sprunget ut nå. Samson poserer villig, da han har arvet matmors forkjærlighet for blomsterprakt!




Et flott fat i sølvplett fra brukthandelen med rådyr, lilla lys, lerkekongler og selvfølgelig HVIT svibel i lilla vase pryder gangen. Der har også adventskalenderen fått plass. Billig kalender med sjokolade som strengt tatt ikke er den beste jeg har smakt, men englene er søte da!





Jeg har ikke fått opp noe særlig julepynt enda, for jeg syns det er koselig at adventen får sin plass før jula setter inn, men fluesopp, lerkegreiner med kongler på, og selvfølgelig adventsstaken er kommet opp i stuevinduet. Bildene ble tatt om kvelden, så dette blir typisk blitzbilder, beklager..


Stuebordet pyntes opp av litt adventspynt i utradisjonelle farger, og en flott julestjerne fra gartneriet der mamma og pappa jobber. Selvfølgelig hvit den også.




I spisestua er det tradisjonelt lilla som gjelder, og en hvit azalea. Nydelig juleblomst synes jeg!


2 kommentarer:

  1. Så koselig du har pynta Hilde!

    Jeg liker også de hvite juleblomstene best

    Jeg drømte forresten om deg i natt. Vi var tilbake på Fredly for å gå ett år til sammen, men det var veldig trasig å være borte fra mann og barn, så heldigvis våkna jeg etterhvert.

    SvarSlett
  2. Så koselig pynt du viser på bildene her! Enig i at det er fint å ha adventspynten fremme litt før julepynten tar overhånd.
    Ha en fin uke :)
    Klem fra Bekka

    SvarSlett