onsdag 22. juni 2011

Söta bror - folk og fe i Östersund!

Jeg og min kjære hadde en road trip til Östersund i helga. Vi besøkte blant annet en kunstutstilling med kunst av den avdøde svensk-norske kunstneren Kjartan Slettemark (syke, syke mann), Jamtli folkemuseum og Frösö zoo.

Den aller beste opplevelsen var å  få komme så tett innpå ville dyr som tiger og løve. Jeg elsker katter, men det er virkelig en helt spesiell følelse å se en tigergutt inn i øya! Du vet at du lett hadde vært lunsj om det ikke hadde vært for gjerdet lissom.. De er så enormt store og så utrolig vakre! Litt vemodig å se dem innesperret, men de så ut til å trives. Løvene koste med hverandre ved å gni hodene sammen og slikke hverandre, akkurat slik som huskatter gjør, og tigrene dreiv å parra seg da vi gikk forbi, så det må jo være et godt tegn! ;-) Jeg er fascinert!

Det morsomste øyeblikket var da en ape forsøkte å kaste litt mat ut til min kjære gjennom sprinklene i gjerdet! Han så vel sulten ut..


Søteste brusen på Jämtli! 
"Sockerdrikka" som ser ut som den kommer rett fra det hule treet i hagen til Pippi!




Naken, gammel mann/dame aka Kjartan. Artig type!


To maskuline prakteksemplarer på Jämtli!



50-talls bensinstasjon på Jämtli. I like!


Løvene på Frösö! GRRRR!!











Det sjeldne pølsedyret!


Søtest!


2 kommentarer:

  1. For en fin tur dere har hatt :) *♥*

    SvarSlett
  2. Jamtli er et fab museum, hærlig museumsbutikk også. En slik bensinstasjon har Helgeland museum i Mosjøen, et smykke i bybildet :-)

    SvarSlett