søndag 21. november 2010

Prinsessebesøk!

I helgen hadde vi gleden av å prøve oss som liksom-foreldere for lille Natalie på fire år. Lørdag formiddag gikk med til produksjon av flotte prinsessemuffins (eller "mumfisa" som Natalie sier) med rosa glassur og masse flott pynt. Jeg fikk prøvd ut en ny oppskrift, og de nye muffinsbrettene mine med stort hell. Muffinsene ble høye og flotte, og kjempegode! Jeg brukte den glassuren som jeg vanligvis bruker til gulrotkake, men selvføgelig tilsatt masse rød konditorfarge for å få den rette rosa looken! Formene i rosa og lilla med hvite prikker vant jeg på giveaway hos Mitt hammerfestlige liv for en stund siden.






Skal si det var deilig med en liten hvil med kaffe til muffinsen i sofakroken, etter en uvant produkstiv lørdag formiddag! Muffinsene som ble til overs fant veien ned i denne supre kakeboksen fra forrige loppisraid, og blir nok med på jobb i morgen.


Prinsessa er av den kreative sorten, og hadde en enorm produktivitet med papir og vannfarger under visitten. Kunsten er en slags abstrahert ekspresjonisme, og preges av et presist uttrykk og komplimentærfarger i eksplosive kombinasjoner. Da vi spurte henne om hva hun hadde tenkt å male, sa hun bare "Det veit itj æ før det e færdig", ubevisst om genialiteten i sitt eget svar. Jeg spår prinsesse Natalie en strålende kunstnerkarriære.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar